söndag 9 februari 2014

Musik berör

Thank you for the music, the songs I'm singing
Thanks for all the joy they're bringing
Who can live without it, I ask in all honesty
What would life be?
Without a song or a dance what are we?
So I say thank you for the music
For giving it to me

Musiken berör själen lika vackert och viktigt som fysisk beröring. Sången lyfter fram anpassningar och dansen gör allt komplett. Vad är vi utan musik, sång och dans? 
Det lyfter oss när vi är glada, den hjälper oss att sörja, den hjälper oss att minnas - det får oss att leva! Och det mest underbara är att ha vänner att dela denna glädjen med! 


Helgens danser var återigen helt underbara! Fredagen spenderade vi och typ 400 st till på Kvarnkullen. Sannex spelade, det var varmt, det var knöfullt, det var jättekul! Visst, det hade väl kanske  underlättat om det inte var så jädrans mkt folk, men finns det hjärterum så finns det stjärterum. Och det blir bara vad man gör det till. Jag fick många goa danser och jag lyckades bjuda upp en helt ny kille. Stackarn, första gången han var ute på socialdans - kunde nästa höra hans tankar och koncentration. :) Men det gick ju det också! 
Fördelen med mycket folk på dansgolvet är att det blir mer fox :) 
Dagens dans på Donnum var den bästa hittills! Fy @ vad kul jag hade!! Jag fick så många härliga turer, mycket positiv feedback och gav tillbaka av hela mitt hjärta! Jag är ännu ett stort leende och toklängtar till nästa danstillfälle. Det ges på onsdag då vi styr kosan mot Hisingen och Granngården. Vid detta tillfälle ska jag även ha med  mig smycken från dag och Natt till försäljning. Passa på att handla inför Alla Hjärtans Dag!





Vårkollektionen har kommit! Det stod mitt namn på den - mycket läder och rosa/svart. Me like a lot! Det luktar så himlans gott när man öppnar påsen - liten flashback till tiden i stallet, när man satt i kammaren och smorde träns och sadlar. Det var tider det :) Saknar hästarna och ridningen! Synd att det är så nedrans dyrt, annars hade jag nog varit i stallet ännu - eller återigen kanske man kan säga. 
Det hade nog också varit bra träning för mitt ben. Jag har fått lite bakslag när det gäller mitt knä, komplikationer har gjort att jag egentligen ska använda stödkrycka när jag går längre sträckor. Det ligger svullnad och inflammation som inte riktigt vill ge med sig. Härligt att jag kan dansa ändå! Då använder jag vad- och lårmuskler och belastar inte knät så mycket. Fast utan knäskyddet kommer jag inte långt...



I lördags åkte Maia till en kompis och skulle sova över. Emil tog tåget till pappa. Mor och far skulle in till stan och kolla på hockeyn. Hallåååå... rätt var det var kändes allt väldigt tomt. Tur jag har en syster och bror också. Och en Dante :) Jag bosatte mig i köket en stund, gjorde middag och efterrätt. Det blev en himlans mysig kväll. :) Gjorde pannacotta med dumlefluff första gången ever - nomnom! Hittar inspiration, recept och bilder på Kakburken - en mysig grupp på Facebook. Skulle gjort kladdkaka med nutellafrosting egentligen, men har ingen springform. Så om ngn inte använder sin får ni gärna ge den till mig :) 
Kul att baka, men är värdelös på sånt som ska jäsa. Då är det tur jag har Pär - han gör världens bästa Pärbullar! <3



Å vad jag önskar att jag mer tid! Tid till att träffa mina vänner, tid till att ge glädje och kärlek till dem som behöver, tid till att hitta på tokiga saker med barnen och älsklingen. Tid att kramas, ge mig ut på äventyr, inga måsten - bara vara, bara göra! Jag mår så otroligt bra av att ge av min energi och glädje till er som inte bara tjuvar den. Jag är så stolt över att ha så fina människor runtomkring mig som ger och tar precis i lagoma doser. All cred till er - ni gör att jag orkar en dag till <3



Nu kommer ett sportlov. Imorgon jobbar jag och barnen är med mormor. Men sedan är jag ledig! Ser fram emot bus och skoj med barnen. Ska ta vara på varje minut. Mamma Mia :) 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar