söndag 14 december 2014

Curriculum Vitae

Tänk att det ska vara så nedrans svårt att skriva ett CV.... Att pränta ner några rader om sig själv för att få någon annan att tycka du är unik.
Alla är Unika!! Det finns ingen som DU!!

Det svåra är att konkurrensen idag på arbetsmarknaden är benhård. Likaså bostadsmarknaden.
Men ändå... för att sticka ut i mängden måste du tro på dig själv och bevisa att DU är UNIK! Pränta ner det på ett papper för att söka ett jobb eller en bostad är inte lätt. När man sedan får upprepa proceduren x antal gånger utan att något händer är det ju inte konstigt om man blir lite down liksom.

Jag bad er på min facebook att hjälpa mig med kundcitat till mitt CV. Å jösses vad glad jag blev över alla er svar, om ni bara visste vad jag saknar er! Ni var största anledningen till att man fortsatte att gå till jobbet varje dag. Oavsett humör eller väder, så var ni alltid min sporre. Och den känslan kommer jag alltid att ha med mig i ryggen, ni har gjort en stor drivkraft i mig!

Imorgon ska jag presentera mitt nya omskrivna CV för min jobbcoach.
På torsdag ska jag på arbetsintervju :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar