torsdag 24 april 2014

Sunshine

Vad har du för små knep att behålla leendet på när allt känns surt?
Läste idag om en vän som har det rätt tufft, men hon har aldrig långt till ett leende. Hon är så värmande och smittar av sig av sin livsglädje.

Det finns många pusselbitar för att nå ett välbefinnande. Allas pusselbitar är olika. De kan ta olika former och ändras under tiden vi andas och utvecklas som människor.
Mina pusselbitar är bland annat musik, dans, barnen, vänner, pojkvännen, egen-tiden, kameran, naturen.... Och solen! Älskar våren och sommaren, sinnet vaknar med grönskan och ljuset.

Sitter nu på bussen på väg till jobbet, spotify i öronen efter att ha haft mitt sedvanliga morgonsamtal med fantastiska Johan. Ser fram emot helgens äventyr, men först ska jag njuta av kvällens fotboll med barnen då Emil spelar match på Frejaplan. Jag ska lyssna på Maia när hon berättar om dagens skolutflykt och jag ska krama barnens pappa och andas en-dag-i-taget-planering.
Kvinnor kan!

Se er omkring och njut av det inre lugnet.
Kram på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar