tisdag 1 april 2014

Inte en helt vanlig tisdag

Idag var det lätt att gå upp och komma iväg till jobbet.
Idag var det stora leendet till alla kunder.
Idag gjorde det inget att jag glömde nycklarna och fick vända, eller att datorn inte fungerade...
För idag hade man vinsten med sig i bagaget från igår. Så förbannat jävla skönt!

Fast mitt i allt mitt glada kan jag ändå känna en viss irritation över hur några jävla jubelidioter till klantar sköter sig inne på en arena. Respekt för fan! Kan man inte bara hålla käften under en tyst minut?
Sedan undrar jag varför taket var öppet en regnig cupdag förra året och stängt en solig vårdag som igår?
De VET att det förekommer pyroteknik trots förbud... Brandlarm och halvt kaos. Kåta media som blåser upp skandaler (som ingen vet ens om de stämmer - väldigt luddig text)... Å sluta benämn idioterna för supportrar!
Jag säger som många andra som ledsnat på våra fjantiga politiker - Go West!! Titta på England, istället säger de att vi (allmänheten) måste agera... Jo då - Beatrice... hur agerar du när det kommer ett gäng bråkstakar springande mot dig? Vad tycker du vi ska göra? Seriöst?

Jag har inget emot några grupperingar. Jag tycker alla ska ha fria åsikter och stå för vad de tycker.
Men ge fan i att puckla på folk som inte har med saken att göra!
Maskeringsförbud? Ja visst, kör hårt!

Idag har det varit mycket folk i butiken. Många supportrar som älskar sitt lag. Biljetterna till Malmö matchen är snart helt slut, snacket är skönt och stämningen hög. Vi ser alla fram emot måndagen. Vi längtar efter Blåvitt. Vi är mot våldet. Låt oss få en folkfest utöver det vanliga! FORZA


Jag bär fortfarande med mig känslorna efter helgens danskurs. Det finns inte ord för hur vackert det är för själen med denna fox, dessa vänner, denna atmosfär. Tack alla underbara - vi är oslagbara!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar