måndag 9 december 2013

Förväntansfull

Denna måndag startade inte så toppenbra direkt.
Vi brukar vanligtvis gå upp vid 06 för att i lugn och ro hinna med bussen 07.23, men denna morgon försov vi oss... Slår upp mina melerade kl 07.13, då vi vanligtvis brukar gå hemifrån. Väcker kidsen och de ska ha all eloge, de var klara på två röda. Vi hade säkert till å med hunnit med bussen om det inte vore för att nyckelfanskapet inte gick runt i låset. Jag fick inte upp dörren...
Maia kom på den briljanta idén att ta källarvägen, sagt å gjort - ner i källaren och ut i becksvarta morgonen... Å drattar omkull på första bästa isfläck i garagebacken.. Där och då, i min smärta som strålade ut i knät, bestämde jag mig - jag tänkte inte stressa, inte bli arg utan bara ta en stund i taget. Missar vi bussen? So what - vi tar nästa! Kommer vi försent? So what - vi ringer och meddelar skolan. Hand i hand strosade vi sedan till busshållplatsen och väntade in nästa.  Som naturligtvis var försenad... Och som naturligtvis inte kom upp för backen innan Hönekullavägen där vi skulle byta till nästa buss. Djupa andetag igen - lugn å fin nu....
Väl i Mölndals Bro köpte vi frukost på Mölndals Bro som vi tuggade i oss på 25:an på väg till Bifrost. Barnen kom fram hela och mätta, och jag kunde fortsätta till jobbet. Å kom i tid. :) (Efter 5 byten, västtrafik måste älska mig)



Dagen kunde ju bara bli bättre :)
Det var ju verkligen fler än jag som hade internethandlat under helgen. 101 mottagna beställningar - det vara bara att sätta igång. Vad skulle tomten göra utan mig?
Mitt lunch sällskap för dagen var underbara Christian Kungen Carlström, ända från Norrköping. Han är en av mina vänner som jag skulle kunna gå igenom eld för, guld värd! Fick äran att han stannade kvar en stund hos mig också så jag satte honom i arbete naturligtvis. Haha.. Tack, kära du!



Emil ringde vid 15 och undrade om han fick hämta Maia och om de kunde åka bussen hem tillsammans. Gulle honom <3

Hemvägen på kvällen - bussen gick bara till centrum.. Men jag hade tur - mamma hade varit å veckohandlat så hon hämtade upp mig på vägen hem.

Så varför förväntansfull? Det är morgondagen som Maia ser fram emot med skräckblandad förtjusning. Jag har idag pratat med hennes nya fröken och imorgon ska vi hälsa på hennes nya klass och skola - Furuhällskolan. Hon har sett fram emot detta länge och jag tror det kommer gå jättebra!

Hur har eran helg varit?
Julfesten i lördags var härlig! Snö, kyla, glögg, värme, långbord, show med sång, julmat, glada vänner och en jävla massa skumtomtar :) Efter maten röjde vi undan borden och fick fram ett dansgolv som utnyttjades till max när bandet Martinez klev på scenen. Kan inte  minnas att jag dansat till dem innan, men deras musik passade mig perfekt. Kvällens rockabilly klänning kom väl till användning. Jag hade jättetrevligt verkligen - det enda tråkiga var att man inte hann dansa med alla.
Tack Thomas för att jag fick åka med dig! <3





Söndag vräkte snön ner på morgonen, barnen passade på att pölsa ut och var skogstokiga i snödrivorna. De hade snöbollskrig och Maia byggde in Emil i snön. De lurade ut mig på altanen för att fotografera och jag kunde inte se honom.. Rätt var det är dyker ett huvud upp ur en hög...
Tur de hann leka en stund, för sedan regnade det bort igen. Vi invigde våra nya pepparkaksformar med Mumin och Lilla My, vi gjorde 2 plåtar med pepparkakor. Gubbar, gummor, bilar, båtar, tåg, grisar, giraffer, änglar etc..
Sista kursen på Donnum, jag och barnen var där. De hade förberett sin "att-göra-påse" med fyra-i-rad, pannkakor, kortlek och Barbapapa kortlek. Å så en liten peng för att kunna handla ngt i caféet. De är så goa mina barn som vill följa med mig till dansen. Att de vet hur kul jag tycker det är och att de gör det för mig.




Ååååhh - nu helt överraskande kom min Eric!! Har inte träffats på över en vecka, så nu blir det kramkalas!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar