fredag 19 april 2019

Den nakna sanningen

Ni vet när man är hemma, sjukskriven, magkatarr och ska ta det lugnt? När man kan ligga å slapps hela dagen med tonåringar i huset som sköter allt åt dig?
Jaså, inte du heller?? Fan vad skönt, då är jag inte ensam :)

Åkte in akut igår, har aldrig upplevt den smärtan tidigare så intensiv. De tog in mig för hjärtat först, det är tydligen vanligt fick jag veta sen. Att man tror det är hjärtat, för smärtan upplevs på samma ställe. Fått omeprazol nu och ska lära mig att anpassa mig. Igen. Lite samma resa som med IBS för femtielva år sedan typ... nåväl, jag ska iaf hålla mig lugn, thbbft... (vi kan definiera det begreppet i ett annat kapitel)

Jag började med sovmorgon. Till 7. Magen hungrig. För att undvika rivningar och bergodalbana på mina revben gav jag den youghurt och flingor. Fint. Somnade om. Kanon.

Vaknar och ska göra ngt i köket. Av någon anledning ser jag att vi fått mjölbaggar. Göräckligt! Inleder operation rensa skafferi. Känner rätt så omgående att det var ingen bra idé. Man är inte effektiv när man är lika påverkad som en påkörd hare... har tagit lite i taget hela dan. Är inte klar, så nog fan har jag tagit det lugnt.



Jag har ju såklart gjort andra bra saker också. Vikt tvätt, in i lådor, bäddat, kollat lets dance och finaste familjen.... skoja bara. Eller jag jag har faktiskt gjort det, men jag vet att några av er tänker nu Miiiaaaaa, Lugna ner dig för f-n..... för er kan jag berätta att jag faktiskt har mediterat. Med migrän. Någon som provat det? Det känns som att huvudet ska gå sönder på riktigt. Blev änna värre. Men jag fortsatte andas, släppa tankarna, se inåt och så släppte det något. Efter en halvtimme kändes det bättre.

Då jagade vi solnedgången. Hade tänkt Fiskebäck, men det blev Röda Sten. Vatten, svanar, klibbor och en isbjörn?! ☺️ Ja, visserligen, dagens sommarvärme hade släppt greppet.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar