tisdag 11 juli 2017

Tacksamhet

Vad är tacksamhet för dig?
Vad krävs för att vi ska kunna känna tacksamhet?


Dagar som är tunga och grå är det väldigt svårt att känna positiva tankar, och hitta tacksamheten. Att hitta ngt bra över huvudtaget i den gråa sörjan är extremt jobbigt.
Men det går!
Throw me to the wolves and I'll come back as a leader of the pack!
Det finns alltid inom oss, styrkan. Även den hamnar i viloläge och kommer tillbaka, lite starkare och mer förståndig för varje gång!

Idag känner jag stor tacksamhet! Jag har, inom loppet av en vecka, tacklat rädslan två ggr och vunnit!
Att jag just idag har bråkat med min migrän stör mig inte så mycket.
1. Min tumör har slutat växa! Efter år av oro och kontinuerliga kontroller
2. Vi var en hårsmån från att krocka, klarar oss utan en skråma

Även om jag är jävligt less på min boende situation, kan känna en saknad efter någon, är trött och jävlig och enveten och skitjobbig emellanåt ... så är jag idag tacksam. Det finns en mening för mig, för dig - ge fan aldrig upp!

Älska dig själv, acceptera och respektera dig själv!! Så kommer resten av sig självt

Nu ska jag bara lära mig att skynda långsamt... gaaaah
Tur jag har dansens magiska värld att virvla mig in i

Puss på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar