torsdag 23 januari 2014

Gammal kropp eller trötta muskler?

Hej hopp!

Nu sitter jag här i soffan, med Bert kring nacken och hoppas på att det hjälper lite mot smärtan som bara verkar sprida sig. Smidigt när man köper presenter till barnen som man får användning för själv :)
Ja, Bert är en underbar björn med samma funktion som en vetekudde ungefär. Maia fick honom i julklapp för att hon inte skulle frysa om kvällarna. In med honom i mikron och sedan har man behaglig värme där man behöver den. Det är lite besvärligt då smärtan sitter i buk och ländrygg, men där kan jag inte ha honom - han är för tung. :) Då undrar säkert ni varför i hela friden jag har honom runt nacken när smärtan sitter i ryggen?? Haha...


Jag fick sovit nästan 3 timmar inatt... Denna underbara mage och rygg som försöker knäcka mig - HA!! Var lite nervös först att jag var magsjuk igen, men smärtan eskalerade och påminde om mensvärk. Jaha, denna fina kvinnovecka som gör lite som den vill... Sprider sig runt till ländryggen och får mig att ligga blickstilla. När jag räknade lite stämmer det ju inte alls? Va fan - inte vattencystor igen?! Tusen miljoner tankar hinner passera och jag kniper ihop ögonen hårt för att inbilla mig själv att jag sover.... Idiotförklarar mig själv för att ha lagt värktabletterna i lådan längst ner - hur fan ska jag lyckas böja mig ner och upp? Blundar ännu lite hårdare... Sista halvtimman innan klockan ringer somnar jag faktiskt. För att inse när jag väl kommer mig upp att jag spänt mig hårt att jag knappt kan röra mig - därav Bert kring nacken..

Det är sådana här stunder man är tacksam över att barnen är såpass stora så att de kan hjälpa varandra med frukosten. Göra iordning sina skolväskor och ge mamma värktabletter. :)

Så nu sitter jag här. Jag, Bert och tystnaden. Jag får krupp. Christoffer - nu får du vakna och hålla din syster sällskap!!
Jag försökte ta igen lite förlorad sömn, men det gick ju sådär bra...



Idag skulle jag varit och tittat på en lägenhet egentligen. Men bland alla de tusen tankar inatt passerade även en och en annan matematisk tanke angående den ekonomiska situationen.. Det var en radhustrea och skulle kosta mig minst 8000 kr/mån... Njae.... Jag bestämde mig för att bo kvar hos mamma och buffra upp oss ett tag till. :) Visst har det sina ljusa och mörka stunder, det är fan inte lätt - men skam den som ger sig!
Det finns alltid de som har det värre och man ska vara tacksam, men i de djupaste backarna är det svårt. Det är lätt att säga "det blir bättre" eller "det ordnar sig snart, sluta inte kämpa" - men i de mörkaste stunder orkar man inte ens lyssna. Jag är otroligt glad och stolt över mina barn - de visar att de kämpar  med mig. <3

Invigde min nya cupcakes bok jag fick av frugan i julklapp - mums!! 


Igår hade jag en heldag med Emil. Vi åkte till Marianne och fikade, fotograferade det sista av Dajlas souvenirer som jag hjälper henne att sälja via min FB sida. Jag fick en signerad köksklocka <3
Sedan åkte vi till Mölnlycke vårdcentral och  listade om oss. Han ska påbörja en, eller två, undersökningar för laktosintolerans och för sin rygg. Handlade fika på Hemköp och gick hem till Christin och Chivas <3
Shoppade rea fynd på Lindex innan vi åkte hem igen. Hann vara hemma 50 minuter innan jag åkte ner till Åkanten och tog en bärs med Christin och Dante.
Allting kommer att bli bra.

I tisdags fick vi träffa vår nya merchandise chef som kommer jobba tätt med oss i butiken. Det ska bli otroligt spännande, han verkar bra och full med ideer om förändring och förbättring. Nästa vecka kommer han troligtvis vara med mig för att se hur vi jobbar med webshopen - mitt skötebarn :)

Jubileumstavla till salu, IFK Göteborg 90 år. Lägg ditt bud på min FB sida, du hittar tavlan och mycket mer i mitt album <3 Blåvitt <3


Jag längtar till sportlovet! Jag har fått beviljad semester tis - fre och har lite planer :) Äntligen ska jag få hitta på aktiviteter med barnen och mina nära! Bowla, bio och baka bland annat. Vi har iaf bestämt oss för att titta på Frost, den verkar grymt bra. Jag och Maia var på Sune häromdagen - jag blev lite besviken. Jag hade inte gärna betalat 100 kr för att se den igen direkt...

Sedan behöver jag väl inte nämna att jag ser fram emot helgen - det är dans fre, lör och sön :) Fredag kväll åker vi till Kvarnkullen och dansar till Blender. Lör och sön är vi med på dirty foxx kurs med Odd Vesterli på gbgmotionsbugg. Det härliga är att barnen planerar hur de ska packa sin väska, för de ska följa med. Jag var lite orolig att de inte skulle vilja det först - men det var inga problem :)



Det har kommit till min kännedom att vissa tycker inte att jag prioriterar barnen... Men lägg av! Orka bry mig mindre om era åsikter...
Det har även kommit till min kännedom att bra folk läser min blogg! DET är kul!! Och mitt budskap om att våga bjuda upp också har nått fram. Jag blir superglad verkligen!! Jag tänker fortsätta bjuda upp, men att bli uppbjuden är en fin känsla. Kan jag sprida den glädjen gör jag det mer än gärna!!
Ni andra bittra människor - börja dansa vet jag! <3



Ni vet väl om att jag har januari rea nu, med Dagochnatt? Bilder och priser finns också på min FB sida :)

Nu är det på tok för länge sedan jag lekte med mina flickor! Usch vad jag toksaknar er!

Å till Dig - 363



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar