lördag 22 februari 2014

Tålamod

3,5 månad har gått sedan vi var tvungna att lämna vårat hem. Jag är jätte tacksam att mamma tar emot oss och att de gör plats för oss, men det är inte lätt. Inte för någon av oss, och det tar på krafterna. Igår exploderade vi, jag och sonen. Även dottern fick sig en törn.
Ibland önskar jag att allting bara kunde få vara precis som det var. Varför fungerar människan på det elaka sätt som den ibland gör, där känslor bara stängs av? Varför kan inte lyckan man en gång kände bara få bestå? Jag vet att man förändras hela tiden som person, man utvecklas och tankar/känslor/upplevelser skapar nya former. Allting som sker är alltid på något sätt meningen fast man inte alltid ser den.

Jag ångrar ingenting med mina beslut jag tog då, men när det är mörkt är det svårt att se framåt.
Vad fan ska jag göra?



Jag ber till ödets makter att vi får varsin lägenhet snart så vi kan komma igång med våra liv.
Just nu är det viktigaste att bara ta en dag i taget och göra det bästa utav den. Vilket aldrig brukar vara något problem, men när andra faktorer utifrån påverkar kan det lätt bli kaos. Önskar jag kunde skriva mer om kaoset i oss, men någon skulle ta väldigt illa vid sig då. Och det vill vi ju inte :)
Annars är det jädrigt skönt att bara skriva av sig, att få dela sina tankar och utbyta åsikter. Jag har några få jag kan göra det med - alla guldstjärnor till er!!

Jag ber er - vet ni något om lght (stl 2, 3 eller 4 för max 8000/mån) i eller runtomkring Mölndal, hör av er till mig asap!
Jag har typ 70 intresseanmälningar i veckan på Boplats och börjar bli lite smått galen.



Naturligtvis har det varit en helg full med danstillfällen på min barnhelg :) Igår stod jag över Blender i Borås och det behövdes nog. Min kropp slog ut mig natten mellan fredag/lördag och jag trodde inflammationen i magen hade blossat upp igen. DM på Valhalla Sporthall med Donnum kunde jag ju bara glömma och jag är så himlans ledsen att jag inte kunde hjälpa Gullan & Crew med caféet. Magen lugnade dock ner sig under dagen (finns kanske fördelar med att hålla sig lugn å stilla ett tag) och på eftermiddagen körde Eric oss till Tuve där Maia hade cup med sitt Jitex. Tre trötta timmar i Tuve Sporthall, men det är ju så himlans kul å se tjejerna kämpa på så. <3



I fredags åkte jag med Åsa till Kvarnkullen, Casanovas spelade och det var toköverskott på tjejer... Ingen bra början, men sedan stod jag inte många danser. Fick dansat många goa turer och som vanligt tog kvällen slut alldeles för fort! Fick till en wow-dans med Johan, ni vet en sådan där man blir ett med musiken. Bara tanken på den tar mig till danseurofins himmel. Foxade med Åsa också och det gick görbra :) Det var kul, måste göras om!! Lyckades bjuda upp nya talanger och bli uppbjuden. Danserna med Bengt gav mig lugn och energi, älskar dem! Känslan av lycka på dansgolvet är totalt obeskrivbar.
Får se hur det blir nästa helg. Inga barn, men heller ingen bil.. Fredag kan funka, men det verkar inte vara någon dans på lördag? När jag väl kan komma iväg.... Ååååhhh vad jag längtar till våren och sommaren, då mår man som bäst.


Blev dissad en dans och vet ni vad - det bekom mig inte alls.
En annan försökte involvera mig i intriger och vet ni vad - orka bry mig mindre... Ni får tro vad fan ni vill, huvudsaken är att jag och vederbörande vet! Jag är ute för att dansa och umgås med mina vänner, jag tycker nästan lite synd om er som måste tro allt om folk hela tiden. Så är det ju överallt, om ni bara öppnar sinnet lite kanske rätt fakta trillar på plats. :) Då ska ni se att ni orkar le också och genast mår man lite bättre.
Nuff said.

Idag är det Donnum. Jag har världens bästa kursvänner, de gör söndagar till veckans bästa och mest efterlängtade dag! Älskade tokfjantar - saknar er som fan änna! Snart blir det kramkalas!
Grattis Mathilda och Martin till fjärde placeringen igår, ni är grymma!



Jag har en svag förhoppning om att få hem våra cyklar idag... Vilket innebär att jag måste få tag på Magnus, hitta min cykelnyckel, hoppas däcken är ok ... Jag och Maia ska isf cykla från Bifrost i Mölndal till Djupedal i Mölnlycke.... Jiiihahaa....

Om 15 minuter ringer väckarklockan.. God morgon gott folk, ha en fantastisk söndag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar