lördag 22 februari 2014

Fredag


God morgon gott folk!
Vaknade 1,5 timme innan väckarklockan och är värdelös på att somna om.
Bara till att gå upp och sätta igång kaffet. Det är ett ljuvligt ljud på morgonen, som jag saknat det - puttrandet när det sista kaffet rinner igenom.
Chattat lite med vaket folk, löst skjuts ikväll och samlar energi nerborrad i Jockes fåtölj :)


Denna veckan har jag tagit morgonpromenad till centrum istället för att ta bussen här uppifrån. Igår skuttade det över två st stora rådjur mitt framför näsan på mig, vid mossen mellan skolorna. Finns vackra fördelar med att bo som vi gör just nu. Glömde genast den stora husspindeln som skrämde skiten ur mig samma morgon på hallgolvet...
Fan - nu kom jag ju ihåg den igen... Ryser i hela kroppen..


Emil har kommit igång med fotbollen, med Fässberg. Det blir sena tisdagar och torsdagar, men så länge han orkar och tycker det är kul får han hållas. Jag tycker det är kul att han kommit igång igen och några av hans klasskompisar går där också. De är ett järngäng :)


Denna månaden har jag lovat mig själv att ta tag i alla sista pusselbitar. Eller iaf tjöta hål i huvudet på han som måste göra nästa drag. Vi måste kunna gå vidare!

I början på veckan hade jag en hemsk dipp. Tårar trängde fram och jag kände mig som en värdelös mamma och hemsk person. Jag vet ju att jag är världens bästa mamma för jag har de mest underbara kidsen, men just då hade en viss persons beteende trängt sig igenom min mur och sårat mig. Att man kan känna sig så tom, sårbar och ledsen skrämmer mig. Visst måste man ibland ner för att komma upp, men fan vad ont det gör! Så okontrollerbart maktlös!
Tack vare fantastiska vänner, pojkvän och ännu en gång, en underbar son, överlevde jag denna resan också.
Vad vore jag utan er?


Idag mår jag fint! Det är fredag, det är dans. Casanovas på Kvarnkullen, minikvalitetstid med Åsa. :)
Men först en arbetsdag med goaste Mesken och förhoppningsvis en lunch med vännen.

Ha en härlig fredag gott folk!
Take care out there!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar