måndag 22 april 2019

Påsken

Alltså jag tycker Johan Glans beskrivning av påsken är för jävla skön 🤣 ett gott skratt gör så himlans mycket. Ett skratt talar om för hjärnan att du är glad, det är svårt att låta bli. Det är det enda som smittas riskfritt. Le, och skratta! 💕



Många idag vet inte varför vi firar våra högtider. Ska jag vara ärlig har jag inte stenkoll heller. Jesus dog, och återuppstod. Ingen annan kung har offrat sitt liv för sitt folk. Jag är inte troende, men jag respekterar andra som är. Just det där med att offra sitt liv läste jag som ett inlägg på min väns FB, och det gav mig en reflektion.
Jag tror, på något. Energier, och våra krafter från naturen. Chakra, guider och självkänsla. Har ni provat att meditera? Sätt på er hörlurar, leta upp en guidad meditation på youtube och prova. Gärna några olika, det finns så många. Det är otroligt skönt!


Har ni haft en bra påsk?
Jag har haft en i fin harmoni. Eller iaf så bra som jag kan. För ta det lugnt har inte varit min melodi ☺️ Men nu har jag varit hos mitt hjärta ute på landsbygden och kopplat av 🌷 jag har verkligen tankat kraft och lovar på hedersord att ta det vackert tillbaka på jobbet igen!

Idag kommer mina päron hit. Första gången, och jag vet att de kommer gilla det. 🤗



Så här på våren, med fint väder, är det ju lite lättare att se det fina i var dag. Det är lite lättare att le, att ge av sig själv och att älska.

Ta hand om er, om varandra, om DIG!! 💋


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar