fredag 19 april 2019

Nyttig eller onödig smärta?

Dagens reflektion - migrän måste ju vara ett jädrigt onödigt påfund??
Vad ska vi lära oss från det? Varför ska vi behöva gå med den smärtan?

Hjärtesorg och smärtan att bli lämnad - den gör oss starkare
Tandvärken säger oss att ngt är fel och vi måste rätta till det.
Magsmärtor säger åt oss att ändra våra vanor
Smärtan när du slår tån i bordsbenet säger oss att vi bara är klantiga

Men migrän?? Den triggas igång av vad som helst. Den slår till när den vill.

Jag har haft en fantastisk dag idag. Träffade en vän på Botaniska vid 11, vi var där flera timmar. Det var vårat första möte och det var viktigt för oss båda. Det var så vackert, spirituellt, mycket att prata om och mer gemensamt än vad vi visste. Vad jag dock visste var att när jag kommer hem kommer jag vara trött, vilket jag ofta blir efter intryck under dagen. Men jag är ju såpass vuxen så jag, helt ogenerat, kan ta en powernap. :)
Kruxet är bara att det är min barnvecka...Kände redan i bilen på väg hem surrandet, flimrandet och tröttheten. Vilar 20 minuter, lagar mat och äter. Vilar 20 minuter till innan tvättstugan. Går ut och spelar knas boule med Maia <3 Känns lite bättre, mosig och febrig bara.
Äh, det är lugnt... snart är klockan kvällen och man får lägga sig. Eller nej just ja...jag tvättar ju. Men för i h-e - jag har glömt av tvättstugan. En kvart kvar av tiden och båda 60 tvättarna är blöta... Grattis till mig ...

Vet inte om min migrän idag kom av att jag inte druckit kaffe sedan i onsdags morse, att jag ätit för mycket godis, att jag varit ute i solen hela dagen (solbränd i ansiktet) eller att jag helt enkelt inte kan slappna av. Men vet ni vad? Jag är på god väg <3

Så Mia, vad har du lärt dig idag?
1. Använd solskyddsfaktor
2. Drick vatten
3. Ge fan i godiset
4. Vi får försöka leva utan kaffe
5. Vi klarar oss utan värktabletter

Ja, se där. Det blev ju en lärorik dag idag igen :) Glad långfredag!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar