fredag 31 januari 2014

Välbefinnande

Älska denna känslan - känslan av ett underbart välbefinnande. En känsla av välbehag, av kärlek, av lycka och eufori. Tänk om man kunde få vara så här glad alltid.
Eller förresten nä - då vet man ju inte om man är lycklig till slut. Kan man inte känna sorg och ha dåliga dagar kan man inte heller uppleva glädje och dessa fantastiska dagar.
Det krävs väl ingenting egentligen - det liksom bara händer.
Kryddorna i mitt liv är mina barn, min familj, mina vänner och denna ljuvliga dans - fox!

Blir alldeles varm i hjärtat när jag hör en bra låt på radion och kan föreställa mig dansen till den. Musikanpassningen, närheten, samspelet och lyckan. Jag vill dansa. Nu. :)

Kursen med Odd och Eva Vesterli i helgen som var var som alltid, helt tokbra. En stor eloge till mina barn som satt så fint i flera timmar och väntade på sin mamma. Älskar er mina skruttfisar!!
Christine och Thomas med Crew - fantastiskt bra jobb! Hälsa kocken också - tummen upp!
Ni dansare som inte gått dirty foxx kursen - jag rekommenderar det varmt!



Sedan måste jag bara få berätta - det värmer så otroligt mycket och jag blir så glad när jag får veta vad det betyder för er som läser min blogg och mina inlägg på facebook! Denna veckan har jag fått mycket cred och jag vet inte vad som kan ge en mer energi och kraft att orka blogga vidare. Ni är underbara!!
Jag älskar att skriva och det gör gott för själen att få "tjöta" av sig lite. Jag vet att jag inte är ensam om mina små bekymmer och jag önskar att jag hade haft ngn styrka tidigare i mitt liv som hjälpt mig.
Idag är jag förhoppningsvis stark nog och jag har många änglar vid min sida, kan jag vara en av dina så är jag lyckligt lottad. Det handlar om att ge och ta, och om att skapa din dag såsom du vill ha den.

I fredags var en sådan dag... Vi var på Kvarnkullen och dansade. Ställde min vattenflaska i fönstret, som vi brukar, och spanar runt lite. Hade haft en konversation på fb innan och peppat lite härligt folk i min grupp Mina Dansvänner att bjuda upp och våga ta för sig. Jag är ju otroligt dålig på namn och att känna igen folk, men hade en från denna konversation jag ville bjuda upp... Inser att jag troligtvis inte kommer att känna igen honom så jag ger mig ut på dansgolvet och in i lyckans land. :) Antar "Mias utmaning" (jo, har fått det uppkallat efter mig *rodnar* - går ut på att bjuda upp minst en som man inte dansat med innan, gärna någon helt okänd) . Jag är peppad till tusen och dansar så mycket jag kan. Både med nya och gamla dansvänner.
Jag är fortfarande för blyg för att bjuda upp någon av Dem. Men en dag så... Det måste väl vara deras förlust om de säger nej... Varför är man så rädd för ett nej? Hur kan ett ord bryta ner en så?



Rätt var det är, i en vattenpaus i fönstret, blir jag uppbjuden. Tackar glatt ja och foxar iväg... När han presenterat sig och jag förstår att det är han från konversationen blir jag både stolt och tafatt :) Jättekul att du bjöd upp!! Förlåt att jag snubblade runt på mina fötter, hoppas du har överseende med det! Men de lugna låtarna fick vi ju till iaf :)

Senare, vid ett annat tillfälle, läser jag att det är den "fräcka sidan" av danslokalen vi parkerar vattenflaskan på... Inte alla vågar sig över dit för att bjuda upp. Jag förstår inte? Jag är inte farlig?
Fast sedan när jag tänkte efter så står ju De där också... Fan vad jag ska bjuda upp Dem nästa gång! Här ska ingen komma å tro att de är något bara för att! Å vill de inte så visst - då hittar jag mina guldkorn någon annanstans!! Som min älskling Eric, som min stjärna Johan, som min dd Micke eller som min nyfunna vän :) Ni gör danslivet så mycket ljusare!
Skapa din dag å skit i alla andra som inte passar in i ditt pussel!



Sitter idag hemma ... ska jobba imorgon. Jag och mor med varsin laptop, hockey på tv och en kall bärs.. Inte tokfel det heller. Men det känns väldigt tomt att inte ha barnen här. De är hos sin pappa i helgen.
På söndag ska Emil börja provträna för Pixbo innebandy, hoppas verkligen han fastnar för detta och vill fortsätta. Vi har börjat komma tillrätta i vardagen och kämpar varje dag tillsammans.

Den nya chefen på jobbet verkar väldigt givande! Vi hade vårat första möte i onsdags och jag tror detta kan bli mycket bra! Ser med spänning fram emot alla förändringar som successivt kommer att ske. Butiken fyller 10 år i IFK´s ägo i år, vilket innebär att jag och Mesken firar 10 års anställning för vårat kära Blåvitt! Det måste ju firas, eller hur?! Vi funderar på att gå till On Stage nån dag å ta en bärs, häng på vet ja :)



Alltså - det måste ju snart vara dags att gå ut och bowla också?? Det är ju tokkul! Bowling, öl och umgås lite! Det brukar ju alltid vara jag som får dra ihop gänget - men va fan kom igen?! Spontanitet <3

Ser med förtjusning fram emot sportlovet, har tagit semester tis-fre. Då ska vi bowla, gå på bio och baka... I vilken ordning vet vi inte ännu :)

Imorgon är det jobb, sedan hem. Ännu en ledig kväll som jag inte vet vad jag ska göra med. Måste iaf prismärka alla rea smycken - ska ha med dem till Granngården den  12 februari. Kom å fynda! Å kan du inte komma så finns de i ett fotoalbum på FB, på min profil Mia Dagochnatt.





Å till dig älsklingen - jag saknar dig så jag kan bli tokig! Vi skulle väl kunna lägga till fler dagar i veckan så vi kan knö in en egen-tid-dag? Bara vi två? Du gör mig hel, du får mig att tänka på ett helt annat sätt i vissa frågor. Stunder då jag känner att jag faller finns du alltid där och lyfter upp mig igen.



Nu är det dags att hämta en kall, nr 2... Och sedan hoppas på en natt med sömn...






3 kommentarer:

  1. Älskade Mia blir så rörd när jag läser dina inlägg, så glad du har kommit in i mitt liv. Kram /Christine

    SvaraRadera
  2. Älsklingen ta du ett par extra kalla ska du nog se att du sover, men det kanske inte blir så roligt att jobba imorgon..... Ps. Jag älskar dej! Ds

    SvaraRadera
  3. Mia du är vår ängel du måsten tro på dej själv om någon disar dej på en dans så gör dom en jätte förlust jätte !!!!!!!!! Kram Johan

    SvaraRadera