måndag 6 januari 2014

Det blir väl bara vad man gör det till

Trettonde dag jul, idag tar det slut. En jul som knappt varit märkbar tycker jag. Eller så är det mitt vänligt sinnade minne som sviker mig igen, men det gör mig inget för denna julen kändes inte på "riktigt".
Det är iaf en ledig dag (ja, vi har stängt! Kors i taket!) och jag sitter i mors fåtölj med morgonkaffet i min nya lilla mugg jag fick av Maia igår. "Mamma´s Coffee Mug. the best coffee in town" står det på den.
Jag har en känning av en annalkande huvudvärk, men försöker att inte låta mig störas av det. Jag är tacksam över att min kroniska huvudvärk inte slår ut mig varje dag. Det är faktiskt - peppar,peppar - ett tag sedan det var riktigt illa.

Grattis på 23års dagen Christin! 


Igår var vi på vår traditionella Ullareds resa. Jag, Seppo, Christin och barnen. Det började för några år sedan när barnen sa innan jul att de inte ville ha julklappar från oss, de ville åka till Ullared och shoppa istället. :) I år var det Maia som shoppade. Emil önskar sig bara kläder från mitt jobb eller teknikprylar för musik eller spel.
Som vanligt hittade jag inte ett klädesplagg till mig själv. Men jag hade ju redan rea fyndat med frugan på H&M,  ett spontanbesök efter våran date i Nordstan häromdagen :)



Så då igår kväll fick jag äntligen dansat lite igen. Buggelifox gänget hade tema Bal på Kvarnkullen, jag och Maia packade dansväskan och for dit. Jag visste redan innan att det kunde vara lite folk pga dans i Borås och Huskvarna, och överskott på tjejer.... men jag hade lovat fina Johan nu flera veckor att försöka komma ngn gång. Detta var typ enda söndagen som funkade.
All eloge till er i gänget som gör det så fint och lyfter fram temat, men vad hände med musikvalet?
Jag fick iaf dansat med Jane, Johan, Thomas och Tibor. Maia målade, fikade, showade för Gunnel och efter två timmar var vi nöjda. Hur ofta händer det liksom?
Men på med leendet och dansa loss. Jag vet ju med mig hur jag mår på dansgolvet och man behöver tanka lite boost. Jag blev dock lite generad över att behöva visa alla att jag inte hittat mina hotpants, men jag bjuder på det ;)

Längtar redan till onsdag då nästa danstillfälle är årets premiär på Granngården med gbgmotionsbugg.
Är ni nyfikna så kom dit vet jag! Oavsett danskunnighet är alla välkomna! Ett tips - bjud upp!
Det blir säsongsstart med Peter & Conny Live.



Hade ni en bra nyår förresten?
Det blev inte mycket som vi tänkt, och denna kväll hade jag svårt att le. Stackars min älskling, han gjorde så underbart gott med mat och ville mig väl. Men han vet också att jag har mina drops och jag ansträngde mig verkligen för att inte falla. Svårt att förklara känslan, man får liksom ingen luft på något sätt. Hur mycket man än vill, hittar man inte tillbaka till den glada Mia.
Men med regn kommer solsken och nyårsdagen var något bland det bästa jag upplevt! Det blev en dag med bästa "bara-vara" känslan, skogspromenad med hunden och filmkväll med älsklingen.
Närhet, ömhet och kärlek - känslan av att vara tillbaka och att finnas där för min Eric gjorde mig tårögd.
Eric - jag älskar dig så ofantligt mycket!



Idag ska vi ner och titta på när Emma spelar cup. Maia spelade i lördags, de gjorde 2 vinster och 2 förluster. Byta batteri i kameran, pussla lite på 1000 bitars pusslet vi köpte igår, och ta lilla promenaden ner till Wallenstamshallen. Ja, så får det bli.



Idag är början på resten av ditt liv - förvalta den väl.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar