tisdag 17 december 2013

Ger aldrig upp

Som vanligt går det ett tag  mellan blogg stunderna... :)

Denna veckan har vi julöppet på jobbet, dvs vi stänger senare. Vilket innebär att jag knappt hinner träffa barnen alls. Idag är jag ledig och tänker tillbringa hela eftermiddagen med mina två charmtroll, vi ska göra Jul på Liseberg!
Dessförinnan ska jag sätta mig på tåget till metropolet Älvängen och förtära lite julbord. :) Min underbara praktikant Emma och jag ska till hennes skola, Lärlingsgymnasiet. Jag kommer toksakna henne hos mig, hon har gjort ett fantastiskt jobb! Hoppas att hon kan komma och hjälpa oss fler gånger.
Emma - om du läser detta - du vet vad jag tycker och tänker om dig och jag önskar dig all lycka i fortsatt arbete!! Du vet också vart jag finns om du vill något, bara att lyfta luren! <3


I helgen som var var vi på ytterligare ett julbord. Denna gång med Eric och hans kollegor till Estrad i Gothia Towers. Och jävlar i mig vad gott det var! Bästa julbordet ever! Ja, om man bortser från Arnes julbord på klubben - den gamla goda tiden :) Det var inspirerat av Krister Dahl, som var (är?) lagledare i svenska kocklandslaget. Lärde mig en sak på detta julbord i fredags - man måste inte gå på varmrätterna. Det kallskurna är klart bäst! Jag som inte äter sill (jo, senapssill går ner) brukar hoppa över det första bordet, men sicka frestelser det fanns - med skagenröra och laxpaj bland annat. Jag missade dessertbordet.. å tur var väl det. Haha.. Tog en godis på väg ut och var säker på att det var en sån däringa go snöboll ni vet... Men icke - det var marsipan... Iiiihhh... Men va mkt godis!!
När de övriga fortsatte till Incontro kände jag att det var dags att bege sig hemåt, skulle ju faktiskt jobba hela helgen. Utanför springer jag på Landin - alltså Pärlan, du e ju för go! 



Lördag kvällen spenderades i Borås, med välbehövlig dans upplevelse. Veckan har varit tung känslomässigt, mycket tårar och frustration. Och vad är inte bättre än att få andas i takt med musiken och dansa till krafterna tar slut? Endorfinerna kokar och leendet är äkta. Dans är magi!! 
För första gången fick jag också uppleva att jag hjälpte någon - någon som kunde varit jag för några år sedan. Jag bjöd upp en herre som först trodde jag skojade med honom. Skulle aldrig falla mig in, bjuder jag upp så menar jag fullt allvar. Vi dansade två bugg och sedan säger han att han blev nervös när jag bjöd upp. Va? Ja, han menade att jag var för "bra" för honom - han hade sett mig dansa under kvällen. Jag blev både glad och lite ledsen - Glad för att få komplimanger. Ledsen för att det ska inte finnas sådana känslor, finns ingen som är för "bra" - man måste kunna få dansa med så många som möjligt för att kunna utvecklas. Vi hade väldigt trevligt och tog två fox också. Fortsatte att prata i dansen och ett tag senare när vi ska hem råkar jag gå förbi honom. Han tar min arm och säger - Lova mig att du kommer tillbaka hit nån kväll. Du är en solstråle och ditt leende smittar av sig. Det lovade jag! Jag tycker inte jag är bättre än någon annan och är inte ute efter att utmärka mig på något sätt - jag älskar att dansa och det man tycker om gör man bra. <3


Söndag efter jobbet kom barnen och Peter. Vi strosade till Drottningtorget och lyssnade lite på sjungande julgranen. Skönt att kunna få iaf lite julstämning i blåst och regn... Denna afton var det Isabelle och hennes kör Gothia Show Chorus - jättevackert! Hade mer tid funnits på dygnet hade jag varit med dem! 
Saknar verkligen kören.
Sedan gick vi till centralen och käkade på BK, jag var toksugen på Chicken Royale :) 
Mätta och glada strosade vi vidare till Gustav Adolfs Torg och kikade på Musikhjälpen i buren. Lagom till vi kom spelar de Snart Skiner Poseidon. Sicken känsla det var! Stå där vid brasan med allt folk som vill hjälpa till, med Maia i famnen och Emil och Peter vid min sida - För vi glömmer aldrig Änglarna! 
Tack återigen Peter för härligt sällskap!! Det kunde jag aldrig i min vildaste fantasi tro när du var 7 äpplen hög och kom till klubben med Farmor Greta :) Mera sånt!!

Avslutade dagen med Jitex F05, näst sista träningen för i år. 





Boendet hemma funkar ok, men jag söker frenetiskt efter eget. Har ca 80 sökningar i veckan. Känns uppiggande å veta att jag har 4 år kötid kvar i Förbo och aktivt 28000 sökande före mig på Boplats... Springer ni på en lägenhet (ej norr om stan) så kan ni väl hojta till! :) 

Har varit hos läkaren med knät igen och har insett att jag helt enkelt får lära mig att leva med det. Artros och "inflammation" - men om jag bara tränar upp omkringliggande muskulatur så ska jag kunna fortsätta dansa. 
Samma gäller denna förbannade jävla huvudvärk som ena dagen är sju gånger värre än den andra... 
MEN - jag lever och mår bra, det är huvudsaken! Kommer ingenstans med att beklaga sig eller gräva ner sig, här tar vi en dag i taget och fortsätter se framåt. Kommer dagen då man inte tro sig orka mera, då måste man få tillåta sig att gråta lite för att sedan hämta nya krafter. De kommer alltid någonstans ifrån, man kan inte bara hämta dem runt nästa krön. 

Andas, ta hand om dig och de dina! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar