onsdag 26 april 2017

Vi vann

Det är en overklig och omfattande känsla. Vi vann!

Söndagen den 23:e april började som alla andra dagar numera, med huvudvärk och lite lätt panikångest över allt som skulle göras. Men jag hade inga fjärilar i magen, utan var istället fokuserad på vad som skulle packas ner för mig och Maia.



Vi mötte upp Eric och Emma vid pendelparkeringen, och åkte gemensamt mot Munkedal där vi skulle delta i vår andra buggtävling. I Ljungskile måste vi stanna för min huvudvärk har eskalerat och håller på att äta upp mig inifrån. Köper kaffe, dricka och youghurt. Inser att jag återigen glömt ta min medicin, som tur är hittar Eric värktabletter i bilen. Slarvigt gjort av mig, men jag hade ju iaf kommit ihåg mina dansskor. Och knäskydd. Och vattenflaska. Och kläder. Och.....

Väl framme rekar jag lokalerna, toaletten, folket och våra fans :) Allt känns ok och kroppen är förvånansvärt lugn. Kanske har min mentala träning gett resultat? Har kämpat hela april med att förklara för min hjärna att ta det lugnt.. Visst hugger det lite emellanåt, och trycker över bröstet - men det är inte alls lika ofta längre. Och huvudvärken hade avtagit. Skönt!
Jag var ju i gott sällskap, jag kunde slappna av lite.




Vi var många par från Donnum, och många duktiga par från andra klubbar. Jag hade aldrig en tanke på att vi kunde gå så långt. Dans är mins livsglädje, mitt elixir. När jag är på tävlingsgolvet försöker jag bara ta det lite lugnt, och ge Eric all min danskärlek. Semifinalen kändes sådär, men vi fick alla kryss och gick vidare. Finalen kändes bättre, det var jättekul och härligt flow.
När de sedan ropade upp vinnarnumret fattade jag först inte. Jag tittade på Peters rygg, för de är bra, när det just går in att det är ju vårat nummer de ropar upp. Herregud! :)

Tusen tack!
Jag har överbevisat mig själv att jag kan! Trots alla jävla åkommor min kropp vill tvinga på mig så bemästrar jag det och ställer mig längst upp på prispallen!
Tack Eric, som alltid finns där! Jag älskar dig <3
Tack Dan, för att du alltid har trott på mig!



På hemvägen fattar jag fortfarande inte. Än idag har det liksom inte riktigt gått in.

Men en sak vet jag - Dans Är Magi <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar